28.05.2015

Czym zająć młodsze rodzeństwo?

Hey, hey :)
Dzisiaj post z innej beczki :D Jak zająć młodsze rodzeństwo?.. To pytanie zadaje sobie dużo osób, więc postanowiłam, że choć troszkę pomogę w tym wam i podpowiem wam kilka rad na ten temat :)

 No to tak:
Jeśli twoje rodzeństwo ma od 1 do 3 lat to jest to ciężki wiek, ponieważ dzieci dużo płaczą. Chcą rzeczy, których im nie wolno. Niestety w tym wieku trzeba cały czas mieć ich na oku, bo nikt nie wie co im przyjdzie do głowy i co zrobią... Musimy poświęcać im dużo czasu, ponieważ dopiero uczą się samodzielnie bawić, wtedy i ty musisz się nim zająć, pobawić się z nim.
 Niektóre dzieci lubią oglądać książki czy tez gazety. Nie ważne czy są to książki dla nich czy też dla dorosłych. ważne, że mają obrazki ;) ja mam brata który ma 1,5 roku i bardzo lubi oglądać książki i zawsze chce, żebym z nim pooglądała..
  Można też włączyć takiemu maluchowi bajkę, choć uważam, że to nie jest najlepsze rozwiązanie, ponieważ dzieci od małego nie powinny przebywać przed komputerem czy tez telewizorem ;) Oczywiście nie da się tak zrobić, żeby dziecko nie oglądało wogóle, ponieważ telewizor jest najczęściej włączony i taki maluszek potrafi zaciekawić się prognoza pogody czy tez wiadomościami. Dążę do tego, żeby nie zostawiać dziecka samego przed telewizorem. najlepiej tak na 10- 15 min. I zabawić go potem zabawkami :)

       Inaczej tez jest jeśli twoje rodzeństwo ma 4- 6 lat..
Wtedy potrzebuje mniej uwagi.. ale również chce, żebyśmy się z nim pobawili
taki np pięciolatek zaczyna już poznawać świat. ciekawią go wszystkie rzeczy nie chce się już bawić zabawkami. chce wychodzić na dwór i bawić się na dworze. Chodzić w nowe dla niego miejsca.
 W tym wieku tez trzeba poświęcać dużo uwagi. Jest to trudne bo ty chciałbyś zrobić coś dla siebie.. spotkać się ze znajomymi, popisać na facebooku itd.. No ale niestety, musisz poświecić trochę czasu swojemu rodzeństwu.. Wiem co mówię. Mam brata, który ma 1,5 roczku co już mówiłam.I jeszcze rodzeństwo cioteczne, w różnym wieku... :/
   To tyle. mam nadzieje, że was nie zanudziłam, lecz przeciwnie- pomogłam choć troszkę :)

Do zobaczenia! Buziaki :*
WIKI :) :*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz